Да правиш бизнеш по Божия начин
Съдържание
Предговор
Въведение
Глава 1
Глава 2
Глава 3
Глава 4
Глава 5
Глава 6
Глава 7
Глава 8
Глава 9
Глава 10
Глава 11

   

Да правиш бизнес по Божия начин
  Home    от Денис Пийкок  

 

Глава Първа

Бог изгражда семеен бизнес

 

“...не знаете ли, че трябва да съм при работата на Отца Ми?” Лука 2:49

 

 

ОСНОВЕН ПРИНЦИП #1

Бог е Създателят на частната собственост

 

Какво точно върши Бог днес на земята? Какво е вършил от самото начало? Какво можем да очакваме от Него утре и през многото години, които ще дойдат и ще отминат преди Той да доведе историята до нейния край? Твърде често отговорът е, че Той бърза като обезумял да спаси група хора преди края или преди те да умрат, за да може да насели небето. Но ако е така, Бог би могъл да мине без голяма част от Писанието, която се занимава с нашите отговорности тук на земята, и да премине направо към пенсионния план, очакващ ни в бъдещето.

Бихме могли да кажем, че Бог изгражда Своето царство. Това би било вярно. Но най-вероятно този отговор ще бъде глас в пустиня, защото твърде много християни толкова често са слушали за “Божието Царство”, че вече не му обръщат внимание. Изразът е загубил голяма част от своето значение поради прекомерна употреба, неправилна употреба и злоупотреба.

Вместо това бих желал да кажа, че Бог е бизнесмен и Той изгражда бизнес. Колкото и странен да изглежда този език, той е библейски. Ако го схванем, това може да революционизира нашето разбиране за ролята ни в историята, както видяхме в увода.

Преобладаващият начин на живот в голяма част от евангелския свят разкрива следното отношение: “Ние имаме своето спасение и тъй като Бог контролира историята, нека просто да се грижим за нашите лични дела, да избягваме основните грехове, да свидетелствуваме, когато е възможно, да изграждаме “успешни църкви” и накрая да си заминем.”

Това не е което Бог иска. В Битие 1:26-28, Бог заявява, че сме създадени по Негов образ и подобие за да владеем над земята и всичко по нея. Това означава, че сме създадени да имаме същите вътрешни цели, желания и амбиции и че те трябва да бъдат осъществени първо на земята, преди да продължим напред. Бог възнамерява да доведе живот на земята под Своето управление и възнамерява да използва вярващите, за да го направи. Ето защо трябва да “търсим първо Царството”[1] и да се молим, “да дойде Твоето царство, да бъде Твоята воля, както на небето, така и на земята.”[2] На небето няма проблеми; работата е тук, на земята.

Бог иска да разшири Своя семеен бизнес на земята чрез нас

Нека да го кажем просто: Бог Отец изгражда семеен бизнес. Аз го наричам ВСЕМОГЪЩИЯТ & СИНОВЕ. Той иска всяко от Неговите деца да бъде търговски представител в този бизнес. Той иска бизнеса да расте чрез всеки от нас. Той иска да доведе своята собствена запазена марка McDonalds на земята и да даде на всеки вярващ част от дейността. Чрез всяко местно търговско представителство Той иска Неговите деца да жънат благословенията, а нуждаещите се и наранените в света да се ползват от услугите, предложени от Неговия бизнес. Търговското представителство дава точно това. То осигурява уменията и мощта, а ти осигуряваш местната дистрибуция.

Когато си бил новороден, ти си бил роден в семейство. Ти си станал сънаследник с Христос в предприятието.[3] От този момент Отец е започнал да те подготвя да заемеш своето място в семейния бизнес заедно с всички останали членове на семейството. Защо разглеждаме Божието дело в света като семеен бизнес? Защото така говори Христос в притчата за мнасите.[4] Благородникът, който представлява Самия Христос, дава на всеки от своите слуги по една мнаса (около тримесечна заплата) преди да замине на дълго пътуване и им казва, “Търгувайте докле дойда” (ст. 13). Когато се връща, извиква всеки от тях при себе си, “за да знае какво са припечелили чрез търгуване” (ст.15). Отчитайки техните печалби, той им дава нови отговорности, съответствуващи на доказаните им делови качества. Притчата за мнасите описва как Христос управлява Своето Царство и възлага работата, която е описана като управляване на бизнес, на Своите деца-слуги.

Ако сте в Христа, вие сте призвани да разширявате бизнеса на Неговото Царство на земята като младши партньори.[5] Вие сте призвани да откриете Неговите принципи за управление на живота, взаимоотношенията и настойничеството в Писанията, да ги практикувате лично и с другите и да позволите на Святия Дух да ви обучава за тяхното правилно използване и прилагане. Трябва да станете “служител в компанията." Както Исус, трябва да търсите всяка възможност да разширявате живота и благословенията на Отца върху всички хора и всички ситуации. Призвани сте също да упражнявате богоугодно настойничество и да се грижите за възложените ви ресурси и да изкоренявате врага/конкурента (Сатана) от вашия живот и вашето семейство. Трябва да търсите възможности да атакувате вратите на ада[6] и да освобождавате онези, чиито ум, морал и живот са били пленени от светската система на Сатана. Вие не сте просто спасен, вие сте вербуван! Вие сте в Неговия семеен бизнес, за да го развивате както във вас, така и до краищата на земята. Той се движи по определени закони и от вас очаква да да ги учите и да ги прилагате все по-умело. Вие, приятелю, сте в Божията програма за обучение за Магистър по Бизнес администрация и единственият въпрос е какъв студент/служител сте. Търсите ли нещо за себе си и чакате ли своята пенсионна програма в небето или се стремите като Исус към разширяване на бизнес делата на Отец тук на земята?

Тази книга е основана върху Единадесет Основни Принципа на библейската икономика и мениджмънт. Всеки от Единадесетте Основни Принципа има преки последствия, или изведени истини, които засягат както главните страни на принципите на мениджмънта, така и националните и международните икономически проблеми. Основният принцип, който ще обсъждаме тук в първа глава, се занимава със създаването от Бога на частната собственост. Това е “първи квадрат” по отношение на цялото изследване и формира това, което аз вярвам, че е въведението към всяко библейско изследване на икономиката.

Ако притежаването на неща е грях, Бог е главния грешник

Бог е начинателят на понятието частна собственост и правилата, свързани с него. Той е създал всички неща, духовните и материалните, и ги притежава. Ако сте изпаднали в антибиблейската, гностическа ерес, че притежаването на материални неща е недуховно и плътско, то трябва логически да заключите, че Бог е главния грешник и най-плътски от всички. Но аз се съмнявам дали наистина вярвате в това. Това е, което лъжеучителите са се опитвали да ни поучават. Надявам се, че те просто не са разбирали изводите от своето лъжеучение. Истината е, че частната, материална собственост и всички библейски права и отговорности, свързани с нея, са идея на Бога, а не на плътския експлоататорски човек или на Сатана. Бог обявява Себе Си за единствения истински и законен собственик на всички материални неща: “Господня е земята и всичко що има в нея, Вселената и тия, които живеят в нея.”[7]

Очевидно, това не означава, че материализмът задължително води до дълбоко безразличие, пренебрегващо истинските материални нужди на другите. Всеки, който знае за проектите за обществени услуги, които аз насърчавам и подпомагам, знае какво имам предвид. Но нека да вземем примера направо от Божието Слово: Всички ресурси са собственост на Бога и са дадени на заем на човека, за да им бъде настойник от Негово име. Те трябва да се използват за разширяване на търговското представителство на Божието Царство на земята. Русо, Карл Маркс, или кой да е ляво ориентиран професор, които атакуват понятието частна собственост, са просто антихристиянски в своите лъжливи твърдения, че всяка частна собственост е кражба.

Без да влизаме във философски поучения, този анти-собственически и анти-материален боклук в действителност е много стара форма на това, което се нарича “гностическа философия” и срещу него, в продължение на стотици години, решително са се борили отците на ранната църква. Той се нарича “дуализъм” и всъщност казва, че духът е “добър”, а материята е “зла”; и че да станеш наистина духовен, трябва да отхвърлиш всички материални неща и да живееш “в духа." Естествено, Святия Дух ни увещава да бъдем напялно благословени и да преуспяваме във всичко,[8] тоест и в духовните, и в материалните неща.

Бог се стреми да въплъщава истината, а не да ни призовава към бедност

Християнството, а и целия свят, са били катастрофално засегнати от две неща: първо, схващането, че истинската духовност може да съществува предимно и само в бедността; и второ, истинската духовност трябва да отхвърли материалния свят и неговите предизвикателства. Бих искал да припомня двете главни истини, пряко свързани с тази атака срещу материалния свят и срещу притежаването и управляването на предмети, услуги и т.н.:

  1. 1. Както Павел казва във Фил. 2 гл., Исус “се отказа от всичко”, което притежаваше, за да угоди на Отца и да покаже смирение. Той се отказа от Своята небесна власт заради покорството Си, а не защото това, което притежаваше, беше само по себе си зло. Ако то беше зло, защо Той си го поиска цялото обратно в Йоана 17:5? Той тържествува над всички неща като се отказа от Своите законни права над тях като техен Създател. Този принцип на “действие в противоположен дух” е много дълбок и е извън нашето изследване тук. Смисълът е следния: Исус стана беден за определено време и по определена причина. При завършека на Неговото първо идване, Той отново беше облечен в цялото величие, власт и собственост, които някога е притежавал.[9]

  2. 2. Бог основава материалния свят и неговото управление, а не го отхвърля. Бог въплъщава Своите духовни идеи в материалния свят. Исус Христос е “Пример А”: “Словото стана плът и пребиваваше между нас.”[10] Когато Бог има идея, той я въплъщава в Своя космос. Той действува точно противоположно на лъжеучителите, които искат да извадят всичко от материята в духа. Бог, чрез Своя Дух, управлява вярващите така, че да доведат Неговия ред в Неговото създание.

Ясно си спомням един ден през 1987, когато бях излязъл да спортувам и Святият Дух ме впечатли със следното изявление: “Денис, ти и Аз вървим в противоположни посоки. Аз се стремя все повече и повече да се настанявам на земята, а ти очакваш да я напуснеш.” Заплаках, защото започнах да схващам проблема. Божиите деца се опитват да напуснат планетата и да влязат в “духа”, докато Бог се стреми все повече да се настанява на планетата и в материалния свят чрез Своите деца и да разширява Своя бизнес. Изведнъж Христовата молитва, “Да дойде Твоето Царство, да бъде Твоята воля, на земята, както е на небето” (Мат. 6:10), придоби за мен ново ниво на разбиране. Проблевите не са в духа на небето, а в материалния свят тук на земята! Тук е действието и тук трябва да се разширява търговското представителство. Не е изненада, че Сатана иска да отхвърлим материалния свят и настойничеството и мениджмънта върху него. Той го иска за себе си и за своя бизнес. Това е умен ход, но не достатъчно умен. Божиите деца се събуждат и тези, които са надарени с управленски умения и разбиране, са особено въодушевени. Те знаят, че техният продукт съществено превъзхожда този на Сатана.

В Божието Царство няма втора класа граждани

Лъжливото учение срещу материалното настойничество е имало особено опустошителни резултати върху средния християнин, който, за разлика от пастора, е призван да вади хляба си занимавайки се с материалния свят. То е създало един вид “втора класа гражданство” в Църквата. Ако сте духовен, или “призван към служение”, вие влизате в Божието дело на пълно работно време. Ако не, вие работите в падналия свят, допринасяте доколкото можете и понякога се чудите защо Бог не ви е възлюбил достатъчно да ви вкара в “служение на пълно работно време” и да ви избави изпод товара на материалния свят. В най-добрия случай можете да станете дякон или учител в неделното училище, но пак ще сте омърсени с материални неща. В най-лошия случай ставате “дойна крава” за местната църква и сте призвани да поддържате платежоспособността на нейните проекти.

Слава на Бога, в ход е духовна революция, такава като революцията на Мартин Лутер за “свещеничеството на всички вярващи." Не само всички всички вярващи са свещеници пред Господа,[11] както Лутер е твърдял, но и всички водени от Духа призвания са заповядани от Бога и имат своя вложена стойност. Бизнесът на Божието Царство изисква работници от всякакъв вид: водопроводчици, експерт-счетоводители, търговски представители, домакини и обществени администратори. Всички те са призвани да прокарват волята на Отца и пътищата на Неговото Царство във всяка област на живота. Вече не сте втора класа гражданин, щом сте видяли Бога като Собственик и Материален Мениджър от типа дух-направен-плът. Би трябвало да сме схванали тази освобождаваща истина още първия път когато сме видяли в Изход 31:1-3, че първите “изпълнени с Духа” хора в обществото на Мойсей бяха художници и занаятчии.

Като пастор и бизнесмен мога честно да кажа, че ако много бизнеси се управляваха по начина, по който се управляват много църкви, те биха се разпаднали за една година. Това е не толкова критика срещу пастори или църкви, колкото констатация за нашата универсална глупост в Църквата. Опитвайки се толкова усиленода бъдем “духовни” ние често отхвърляме очевидните библейски умения свързани с планиране, стратегически цели, бюджетен анализ, производителност, отчетност и много други “светски” управленчески умения, просто защото си мислим, че те действуват само в света на собствеността, но не и в света на душите. С радост наблюдаваме как този вид гностически глупости започват да отстъпват пред Бога Собственик и Бога Стратегическия Мислител. Хората започват да виждат бизнеса и тези, които реагират, са предимно бизнесмените и обикновените вярващи. Мениджмънта на хора и предмети не е грях; той е делово задължение.

Нашето време на земята развива духовните ни умения

В Галатяни 3:23 до 4:7 Павел великолепно показва, че Божиите деца са поставени под детеводители, обучавани и подготвяни от тези детеводители, докато Отец ги призове при Себе Си за по-голяма мениджърска отговорност. Под дисциплината на земния живот един Бог ще ни призове напълно при Себе Си, не като слуги, но като наследници.[12] Обучени през нашия земен живот да се справяме с живота, реалността, предизвикателствата на взаимоотношенията и проблемите на материалния мениджмънт, ние ще бъдем готови за повече мениджмънт и отговорност. Плодотворните светии ще управляват градове, а не арфи, в идещия свят. Някои дори ще царуват над цели народи,[13] а не над златни пантофи. Защото Бог е Върховният Мениджър на Своя Космос и Той обучава Своите деца да го управляват под Христос, използвайки планетата Земя като първи квадрат. Наистина, тъй като властта се охранява от проблеми, всички стажанти в бизнеса ще имат предостатъчно възможности да се научат как да прилагат Божието Слово за решаване на проблеми тук, на земята.

Земята е нашата възложена ни от Бога работилница и ние не сме тук просто за да се пазим от греха. Ние сме тук и за да изтласкваме греха и да унищожаваме въздействието му върху създадения свят.

В Матея 16:18 Исус каза, че вратите на ада няма да устоят срещу Неговата Църква. Повечето християни живеят така, като че ли нашата работа е да се пазим вратите на ада да не ни погълнат, докато, в последната минута, Исус ни избави. Това не е което Исус каза.

Исус ни нарича “еклесиа." В продължение на векове “еклесиа”-та е била позната институция в целия елинистичен свят. Тя е била представително събрание, което е управлявало гражданските дела. Тя не е била партизанска армия, съставена от измета на обществото, или треперещо, преследвано малцинство; тя е била законно учредена власт. Наричайки Своите хора еклесиа (което ние превеждаме “църква”), Христос има предвид, че ни дава власт над светските дела. Ето защо Римската империя е считала Църквата за такава заплаха и предизвикателство.

Христовото намерение не е ние да залостим вратите на ада и някакси да устоим на яростта на ада; то е ние, действуващи под Неговата власт като Негова еклесиа, да щурмуваме вратите на ада и да ги съборим, радикално намалявайки влиянието на ада в света и така да изразим истсината, че Христос е всичко във всички.

Повечето от нашите изпитания са уроци, които трябва да се научат

Земята е нашата работилница и тя е изпълнена с изпитания, предизвикателства и противопоставяне, които всички са направени от Бога за нашия растеж. Ние трябва да атакуваме вратите на ада. Ние сме в настъпление и нашите оръжия не са пушки и бомби. Те са покорство към Божието Слово, молитва, проповядване, поучение, дискусия и самопожертвувателно служене на нуждаещите се. С тях ние събаряме лъжливи духовни идеологии и практики, които заробват хората. Накратко, ние откриваме и практикуваме библейския мироглед, начина за виждане и практикуване на Божията реалност и заповеди за Неговата земя. Когато, чрез Святия Дух, вложим Божието Слово в практиката чрез този библейски мироглед, съживлението ще последва естествено.

В работилницата на Отца ние биваме подготвяни за небето. Но повечето вярващи не искат да се занимават с проблемите, които Бог възлага в работилницата. Те приемат, че всичките им затруднения са атаки на Сатана. Всъщност, аз съм убеден, че ако Сатана не съществуваше, вярващите сами биха го изобретили! Повечето от нашите предизвикателства са упражнения, уроци, които Бог е приготвил за нас в работилницата. Ако спрем да ги приписваме на дявола и започнем да ги приемаме като уроци от Бога, които трябва да се решат с Неговото слово, ще получим силата на Божието Слово по напълно нов практически начин. Тогава ще бъдем като онези, “които чрез упражнение са обучили чувствата си да разпознават доброто и злото."[14]

Всчки тези истини са свързани с Божието създание на материалния свят, Неговата заповед към човека да бъде настойник от Негово име и да решава проблемите по Божия начин. Причината, заради която изразходваме толкова много място в тази глава за тези теологични основи е, че без тези основи вие постоянно ще бъдете в опасност от изпадане от едната или другата страна на пътя. От едната страна изпадаме в прост материализъм, забравяйки, че същността е управляване на Божиите ресурси с Божиите цели и методи, а не “да станем богати." От другата страна е ямата на лъжедуховността, която отхвърля управляването на собственост и ресурси в полза на “пълното служение” или “духовните” неща. Балансираното служение не търси нито стоки, нито духове, а Бога.

Управлението на реални неща в реалния свят е реалният въпрос

Както вече забелязахме, причината дяволската стратегия да атакува настойничеството над собствеността и материалните неща е за да може Сатана да управлява ресурсите на тази земя и пленените народи да не бъдат предизвикани от християнството. Сатана вярва в своя тотален монопол. Ако и Божието, и дяволското царство изискват материални човешки тела и материални ресурси, за да разширяват своята власт, а те наистина ги изискват, то заслепяването на Божиите хора с лъжливи и заблудителни “духовни” аргументи е от съществена важност за дявола. Прибавете към този факт безспорната реалност, че огромното мнозинство от човешките същества са заинтересувани как да живеят успешно в този материален свят, а не в бъдещия “духовен” свят, и можете бързо да видите внушителния проблем, пред който се изправяме. Много вярващи мислят, че Христовото благовестие се отнася за бъдещето, а невярващите малко ги е грижа за бъдещето. Вярващите и невярващите дори нямат обща тема за общуване. това послание, посланието на Христовото Царство, е мостът между двата бряга. То ясно показва как днешният ден и вечността са свързани от принципите на обучение тук и сега. Да управляваш добре това, което имаш сега, е първото стъпало към твоето бъдеще и към нивата на отговорността, която ще носиш.

Да приложим наученото

Целта на моето послание не е “да спасим Съединените Щати” или коя да е друга нация. Ние не сме тук за да “спасяваме” народите, колкото и да ги обичаме, а за да представим себе си пред Отца за обучение в покорство докато сме в Неговата земна работилница. Като ставаме ефективни в покорството си, от това естествено ще следва обучаването на народите. Ние искаме да станем ефективни оръдия, които Отец да може да използва, за да изпълни предназначението на Христос, за да бъде Той всичко във всички. Ние призоваваме Църквата да се върне в работилницата и казваме: “Отец изгражда ВСЕМОГЪЩИЯТ & СИНОВЕ, и изграждайки ВСЕМОГЪЩИЯТ & СИНОВЕ, Той изисква от нас да прилагаме Книгата в целия човешки живот.”

Бог ни е дал огромна възможност. Бизнесът на дяволската светска система води кораба право към скалите. Когато корабът заседне, той ще започне да се разбива и да потъва. ние можем да покажем на света как да свалим кораба от скалите и да го поправим. Но за да го направим, трябва да застанем твърдо върху истините в Писанието и да унищожим лъжите, които доминират в светското мислене и са довели света до днешния му провал.

Много от нас не знаеха до преди десет години какво е имал предвид Исус, когато казва, “Търгувайте докле дойда” (Лука 19:13). Ние мислехме, че целта на играта е “бъди спасен, бъди свят, остани в уютното си обкръжение и остави светът да отиде в ада. Слава Богу, Исус идва да ни избави от тази бъркотия, която Отец не може да оправи.” Аз наричам тази “вяра” просто неверие!

Това пораженческо послание не е историческото благовестие. То израства от философията на секуларистичното “просвещение” през осемнадесети и деветнадесети век и е основата на идолопоклонското схващане, че християнството няма решения за ежедневните човешки проблеми и не е отговорно да ръководи или да се грижи за земята и хората. То води много съвременни евангелисти да мислят, че Библията наистина казва как да отидеш на небето, но гевори малко за това как да управляваш дома си, още по-малко за това как да управляваш бизнес, и въобще нищо за това как да управляваш град или нация.

Често тази заблуда идва облечена в невинно звучащ език: “Библията не е учебник по икономика” (или наука, или право, или политика, или какво да е друго освен спасението). Правилно. Тя не е учбник по кое да е от тези неща. Тя е учебник по всички тях и всичко останало в живота и не изглежда като учебник, систематично разглеждащ всеки предмет поотделно, защото е въхновена от Бога, Който е направил целия живот взаимосвързан, така че всяко нещо засяга всяко друго нещо.

Бърз поглед върху правилата за изграждане на бизнеса на Отца

Ние няма да променяме света по светския начин. Няма да подражаваме на стратегията на марксистките революционери, или господарите на капитализма, или кое да е друго светско движение. Вместо това ние ще изграждаме върху четири библейски принципа:

  1. Промяната трябва да действува отвътре навън, и персонално, и индивидуално.

  2. Промяната трябва да напредва от местното към националното към международното, т.е. отдолу нагоре.

  3. Промяната трябва да бъде всеобхватна, засягаща всяка област от живота, насочена от днес за вечността.

  4. Промяната трябва да бъде извършена чрез богоугодното служение на служители-ръководители, а не чрез тиранични преврати.

Трябва да строим по Божията схема. Бог променя света отвътре навън, започва от малкото и расте към голямото, преобразява всяка област от живота и използва хора със сърца на служители. Не можеш да промениш един народ към добро само със законодателство. Можеш да го промениш чрез новорождение и освещение, които дават като плод промяна в законодателството.

Първите два принципа, които са тясно свързани един с друг, се намират в изявленията на Исус относно Царството: “Божието Царство,” каза Той, “не иде така, че да се забелязва; нито ще рекат: Ето тук е! или: Там е! защото, ето, Божието Царство е във вас.”[15]

На какво прилича Божието Царство? И на що да го уподобя? Прилича на синапово зърно, което човек взе и пося в градината си; и то растеше и стана дърво, и небесните птици се подслоняваха под клончетата му. . . Прилича на квас, който жена взе и замеси в три мери брашно, докле вкисна всичкото. Лука 13:18-9,21

Не че не се стремим към външна промяна. Стремим се. Но нашата увереност не е в промяната на политиката, местна или национална. Тя е в преобразяващата сила на Бога, действуваща първо в индивидите и семействата, а след това в по-широки кръгове. “Ако се не роди някой отгоре.”[16] Трябва да има фундаментално новорождение в човешката природа.

Третият принцип е, че трябва да изграждаме всеобхватно. Павел каза на Тимотей, че Бог е сложил в Писанието всичко необходимо да бъде подготвен човек напълно “за всяко добро дело."[17] Твърде често ние, “новозаветните християни”, четем това като че ли се отнася само за Новия Завет. Но Павел говореше за Стария Завет, защото тогава все още е нямало Нов Завет; още не е бил завършен. Всяко увещание в Новия Завет да се изследват Писанията важи пряко за Стария Завет и само косвено за Новия Завет. Предизвикателството пред нас е да изследваме цялата Книга с такава яснота, помазание и усилия, че да можем да се справим с всички проблеми на бунтовния човек. Нуждаем се от целия меч, не само от новозаветната му половина!

Ключът за възстановяване на семейството е в Книгата. Ключът за възстановяване на индивида е в Книгата. Решението на проблема с наркотиците е в Книгата. Решението на провала в образованието е в Книгата. Трудностите в данъчната политика, земеделието, околната среда – цялото нашествие от проблеми, създадени от бунтовния човек, трябва да се решат чрез изследване и прилагане на Божието Слово систематично и стратегически. Когато възприемем сериозно Божието Слово, Бог ще демонстрира на началствата и властите и всички небесни зрители, онзи голям облак от свидетели, че НЕГОВОТО СЛОВО НАИСТИНА Е ЖИВО И МОЩНО И МОЖЕ ДА РЕШАВА ПРОБЛЕМИ. ВЯРВАТЕ ЛИ В ТОВА?

Светиите са призвани да наследят земята.[18] Ние наследяваме отговорност, а не арфи, не златни пантофи, не пътуване към вечното пенсионно селище някъде си там. Ние сме призвани да работим, защото Христос работи и Бог се е посветил на тази работа. Спомнете си, работата беше възложена на човека преди падението.[19] Християнството трябва отново да съживи трудовата етика.

Четвъртият принцип е, че истинското ръководство идва чрез служение. Христос каза, “. . . и който иска да бъде пръв между вас, ще ви бъде слуга; също както и Човешкият Син не дойде да Му служат, но да служи. . .”[20] Бог почита тези, които, подражавайки на Исус, смиряват себе си и приемат на себе си образа на слуга.[21]

Ние възнамеряваме да провеждаме социалната и икономическата промяна стъпка по стъпка, прилагайки тези шест първоначални истини:

  1. Свободата започва със себевладение под Бога.

  2. Семейството е основният строителен елемент на здравото общество

  3. Местната църква е главният подготвителен център за ефективно християнско служение.

  4. Управлението на частната собственост е съществено важно за личната и обществена зрялост.

  5. Възстановяването на нацията започва с възстановяването на местната общност.

  6. Войните се печелят с идеи.

Ще изследваме тези истини по-нататък в тази книга. Засега е достатъчно да кажем, че Исус Христос ни води към зрялост, възлагайки ни взаимоотношения, таланти и предмети, за които да се грижим.

Не е случайно, че планът на социализма, целящ да направи хората зависими от идола на държавата, винаги е бил следният: (а) да наложи държавно образование и да отнеме децата; (б) да премахне по един или друг начин частната собственост и да лиши голямата част от хората от възможността за настойничество; и (в) да изкорени Църквата и да я намали до хора, занимаващи се само с небесни въпроси. това са трите основи на новия обществен ред: децата, собствеността и Църквата. Между другото, ако си мислите, че наскорошното падане на комунистическите правителства означава, че марксисткото мислене вече не е заплаха, значи не сте наблюдавали хората и идеите, контролиращи много американски университети.

Икономическият катаклизъм е събуждащият призив към Църквата

Защо наблягаме на частния сектор? Защото Бог, в Своята святост, съди както другите нации, така и нашата. Неговият съд ще донесе огромен икономически катаклизъм. Бог винаги е използвал икономическо осъждение в историята. Всеки, който изследва разпадането на обществата, може да го види.

Докато Той постепенно лишава от средства обществените институции, частният сектор ще трябва да израстне, за да запълни празнината. На държавния сектор все повече ще му липсват приходи да посрещне нуждите на хората и той ще се разпадне. Градските, щатските и федералните дефицити продължават да растат. Те неминуемо ще се обърнат към частния сектор за помощ. това ще бъде възможността за Божия народ да възстанови правата си върху нацията чрез служение и библейските истини на управлението, които сме се научили да практикуваме. Това е възможност, която не смеем да пропуснем и няма да пропуснем, с Божията помощ. Залогът е разширяването на бизнеса на Отца!

Когато колелата изскочат от осите, ние ще трябва да сме готови. Християнски бизнесмени, вие сте в центъра на Божия отговор към нуждаещите се. Но ние не можем да направим това, което не сме се научили да правим в нашите собствени дела. Това е работата, на която трябва да се отдадем: да се научим да прилагаме Божието Слово практически в нашата сфера на влияние. Тогава събуждащият призив ще ни въодушеви, а няма да ни уплаши.


[1] Мат. 6:33

[2] Мат. 6:10

[3] Рим. 8:17

[4] Лука 19:11-27

[5] Рим. 8:17

[6] Мат. 16:18

[7] Пс. 24:1

[8] III Йоана 2

[9] Йоана 17:5

[10] Йоана 1:14

[11] I Петър 2:9

[12] Гал. 4:7

[13] Мат. 24:46-47; Лука 12:44; Откр. 2:26

[14] Евр. 5:14

[15] Лука 17:20,21

[16] Йоана 3:3

[17] II Тим. 3:16-17

[18] Мат. 5:5

[19] Бит. 1:26-28

[20] Мат. 20:27-28

[21] Фил. 2:5-11





Doing Business God's Way
Copyright © 1995 Dennis Peacocke
превод Copyright © 1996 Божидар Маринов